Boot trip Panama a Colombia!! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Mieke - WaarBenJij.nu Boot trip Panama a Colombia!! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Mieke - WaarBenJij.nu

Boot trip Panama a Colombia!!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Augustus 2014 | Colombia, Cartagena

Hee Allemaal!

Nieuw verslag vanuit Colombia!
De twee dagen in Panama stad waren geweldig! De eerste dag een berg op gelopen met een mooi uitzicht over de hele stad en over het welbekende kanaal. Tweede dag het oude gedeelte van de stad, casco viejo, bezocht. Flinke plensbui gehad al, regenseizoen! En ook de vismarkt en een groentemarkt. Beide erg bijzonder!
Laatste avond in Panama drie engelse jongens ontmoet die ook de dag erna de boot op gingen richting Colombia. Fijn om alvast wat mensen te kennen. En op tijd naar bed! Want 5u de wekker om te vertrekken. Eerst een prachtige tocht door de Jungle met een 4x4 om op de plek van vertrek te komen. Daarna nog een stukje met een Klein bootje varen om vervolgens op een van de grotere zeilboten te stappen voor de trip naar Cartagena Colombia. Natuurlijk verblijven we drie dagen in de prachtige San Blas eilanden!!!
Eerste dag 2 uurtjes gevaren om vervolgens voor anker te gaan bij een klein eilandje met nog enige civilisation. volleybalnetje, starfishes, muziek, gezellige mensen op de boot en een goede en gezellige crew. Wat heb je nog meer nodig? Heerlijk vis gegeten en een danslesje gehad in de Colombiaanse salsa :) super leuk en gezellig!!
Dag 2 is het weer wat minder, mar toch de grootste lol tijdens het varen. Die Colombianen in de crew maken van elke dag een groot feestje, muziek, dansen en zingen. Echt geweldig om mee te maken en helemaal niet erg om in de boot te zitten en gezelligheid te hebben. Die dag ook de eerste snorkeltocht en veel zwemtochtjes gemaakt. Heerlijk verfrissend wáter en overal kleine eilandjes met riffen waar je naar toe kan zwemmen en heerlijk kan snorkelen. snachts binnen slapen helaas, want het regent steeds weer.
Dag 3 de mooiste dag met prachtige eilanden om ons heen! Zie foto hieronder :D :D
En de bijzonderste eetdag, want lobster staat op het menú! De kuna indianen komen het brengen bij de boot en ze worden heerlijk bereid door de kok. Ook elke dag groente en aardappelen. 's avonds nog een gezellig kampvuurtje, heerlijk gezongen. Iedereen is positief, super gezellig en open. Dus echt een topploegje om 5 dagen mee door te brengen.
Dag 4 Het varen op open zee gaat beginnen! Ik maak me druk... de dag ervoor heeft de crew ons bij elkaar geroepen omdat er een storm klasse B (Cathrina was D) die dagen ervoor gewoed had. Vandaar dat we ook wat regen gehad hebben tussen de eilanden. Natuurlijk ben ik mijn reispillen kwijt. Maar we varen in de nacht om te beginnen, dus mar gewoon buiten gaan slapen. En toen ik wakker werd... een rustige zee en Zon! Geen storm! Maarja nog 200 miles te gaan... wie weet?
Voelde me aardig goed, tot de lunch... misselijk! Ondanks dat we een kalme zee hadden. Gelukkig had de kapitein een pilletje voor me, had ik zelf gember bij me en crackers. Dus... daarna voelde ik me weer goed. Tot het volgende eetmoment... mmm... helaas toch als enige op de hele boot, overgegeven door de zeeziekte (nog een iemand heeft overgegeven, maar dat had andere redenen ;)). Gelukkig was het al weer bijna bedtijd en als ik wakker zou worden die dag erna, dan zouden we er zijn. En ja hoor! Al met al is het stuk open zee me erg meegevallen!!
Wow wat was het mooi en gezellig! Echt een ervaring om nooit te vergeten! Fiesta fiesta en mooie natuur. Pura vida!
Nu in Cartagena. Gevoel bij de stad is goed en iedereen van de boot (we waren met zijn 20en) is ook hier, dus we gaan morgen nog een feestje bouwen met zijn allen :)
Morgen richting mijn gastgezin en die dag erna beginnen de lessen. Vervolgens sluit het Project er perfect op aan.

Tot snel!
ps ik heb dit verslag op de laptop van een poolse getypt en merk dat de autocorrectie nog wel eens wat doet.. dat verklaart de rare woorden evt....

• 25 Augustus 2014 - 22:59

Christel:

We lezen het al wel weer, ook deze trip gaat helemaal goed komen!!! Heel veel plezier nog!

• 25 Augustus 2014 - 23:00

Marleen:

Hoi Mieke,
    Gelukkig ben je die zee over!wel jammer dat je ziek was maar nu weer door met genieten,liefs uit een koud en nat Druten.

• 25 Augustus 2014 - 23:27

Sjoerd:

Wat ziet het er heerlijk uit. Wat een top reis zo met de boot. Een zeilvakantie is dus wel voor herhaling vatbaar;)

Veel plezier en succes op de spaanse school. Ik ga volgende week weer eens naar school.

X

• 26 Augustus 2014 - 07:15

Berendina:

Nou, dit ziet er geweldig uit! Veel plezier verder!!!

• 26 Augustus 2014 - 08:31

Marieke:

Heerlijke belevenissen weer (op dat kotsen na....)!
    Geniet bij je gastgezin en party hardy!
    Dikke kus!

• 26 Augustus 2014 - 09:33

José Roeleveld Van De Geijn.:

Zo Mieke dat ziet er weer gelikt uit, wat een mooie ervaring voor je, geniet er maar lekker van en wens je veel succes met de lessen !!!! Groetjes uit Wijk bij Duurstede !!!!!

• 26 Augustus 2014 - 14:47

Eveline, Hans En Dante:

Ha Mieke,
    Wat ziet het er mooi uit... balen van het zeeziek zijn maar gelukkig bleef je geen weken op open zee!!
    Succes met het spaans en geniet ervan!

• 26 Augustus 2014 - 17:46

Elske:

Wauw, dat ziet er weer super mooi uit daar!
    Dat wordt weer een topreis zo te horen;)
    Veel plezier nog!!

Gr. Elske

• 30 Augustus 2014 - 17:46

Marijke Van Kerkhof:

Hè Mieke.

Wat een geweldigervaring in een zeilschip op volle zee. Ik doe het je niet na.
    Wat een prachtige stranden en die mooie palmbomen.
    Geniet met volle teugen!!
    Groetjes vanuit een bijna droog Leeuwen