Cartagena you were good to me!! - Reisverslag uit Paluato, Colombia van Mieke - WaarBenJij.nu Cartagena you were good to me!! - Reisverslag uit Paluato, Colombia van Mieke - WaarBenJij.nu

Cartagena you were good to me!!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

05 September 2014 | Colombia, Paluato

Na het avontuur op de boot komt nu het Colombiaanse avontuur. Het eerste nachtje heb ik in hetzelfde hostel geslapen als in Panama (Mamallena). Alle hostels in Cartagena liggen in dezelfde straat dus de mensen van de boot die blijven, slapen ergens in deze straat en Gosha (diegene die alle foto’s bij mijn vorige blog heeft genomen) bij mij in het hostel. Gezellig:) De dag van aankomst doe ik niet veel meer. Beetje bijkomen. ’s Avonds de bootmensen nog wel ontmoet. De dag erna ga ik met Guilia, Nederlands meisje dat ook in het hostel slaapt, het oude Cartagena in. De mooiste wijk van Cartagena heet Getsemaní en de sfeer daar bevalt me erg goed! Mooie oude panden, muurschilderingen, muziek en mensen op straat. Super! Hier kan ik me nog wel een aantal dagen vermaken. Na de ochtendwandeling en de kennismaking op de Spaanse school ga ik richting mijn familie. Jeeej! Wat een leuke lieve mensen. Tijdens de rondleiding door het huis blijkt dat Ingrid, mijn moeder, een massagepraktijkje heeft. Ze vraagt 28 euro voor een massage van anderhalf uur. Nou... ik ben er voor in! Ze doet ook allerlei andere therapien met zenuwen enz. Heerlijk zo’n relax massage. En wat blijkt.... ze kan ook nog heerlijk koken, spaghetti met tonijn. ’s Avonds op tijd naar bed en eindelijk eens bijkomen van de boottocht in een tweepersoonsbed met geen herrie van andere om me heen. De dag erna begin ik met de Spaanse les. De eerste dag twee uurtjes. De docente die het intake gesprekje doet is erg leuk! Ik heb alleen niet zon klik met mijn docente. Ze is aardig en legt goed uit, maar het is niet super gezellig tijdens de les. In de drie dagen les die volgen heb ik de verledentijds vormen onder de knie gekregen en die gebruik ik nu vollop! Na de eerste lesdag ga ik meteen met de naschoolse activiteit mee. We gaan naar het goudmuseum. Na deze dag loopt mijn hoofd over van hetSpaans! De tweede avond bij mijn familie is de laatste avond dat ik de bootmensen zie. Ook een deel van de crew, die de dag erna weer richting Panama gaat varen, is van de partij. Wat is het een leuke groep! We gaan met zijn allen naar een feestje met een geweldig goede live band, die van allerlei stijlen spelen. De dag erna is de verjaardag van Fabian, mijn Zwitserse huisgenoot. Met zijn allen gaan we pizza eten op een prachtige plek die uitkijkt over Boca Grande en de haven. Na lesdag drie ga ik met Fabian en zijn vrienden mee de stad in. Maar jee.. wat staat de airco in de bar op vriezen. Ik heb het gewoon koud en wil liever naar buiten! Maar heb toch wel lekker gedanst en van de mensen en de muziek genoten. Die dag erna zou eigenlijk de dag van mijn vertrekdag zijn, maar omdat het de verjaardag van Ingrid gevierd gaat worden blijf ik nog een dagje langer. Alleen... deze dag... ik kan nog niet mijn arm optillen of ik krijg een zweetaanval.... pfff... dit heb ik nog niet eerder gehad. Maar ja ik wil toch nog voor de laatste keer de stad in, dus toch maar op pad. In de stad gekeken naar een groepje breakdancers en een spelletje schaak gespeeld met de Colombianen. Dan ’s avonds het verjaardagsfeestje van Ingrid. Ze gaat zelf traditioneel gekleed, eerder die dag heeft ze mij in deze kleren gestoken voor een fotosessie, en ze heeft de hele dag in de keuken gestaan om het eten te bereiden. Nog wat live muziek erbij en het feestje is klaar!! De buurvrouw van 72 danst iedereen er uit  Geweldig! De dag er na is het echt tijd om te vertrekken richting Paluato voor het Project.
Cartagena you were realy good to me!!

  • 05 September 2014 - 07:37

    Lieneke En Remko:

    Ha Mieke,
    Heb net even al je verhalen zitten lezen. Wij vinden verhalen schrijven leuker dan lezen;). Ook al maak jij mooie verhalen.
    Geniet nog van je laatste weken!
    Groet, Rem en Lien

  • 05 September 2014 - 09:35

    Annette:

    Hey zus,

    Klinkt weer erg gezellig allemaal!
    Geniet van je laatste twee weken!

    Xxxxx

  • 05 September 2014 - 10:04

    Eveline, Hans En Dante:

    Ha Mieke,
    Wat heerlijk om te lezen en wat leuk dat de spaanse lessen zo goed gaan...
    Geniet van de laatste weken in het project.
    x van ons

  • 05 September 2014 - 10:21

    Sjoerd:

    Hoi Schat,

    wat een topreis weer! en nu genieten van de laatste 2 weken en dan weer samen!!

    XXXXX

  • 05 September 2014 - 15:01

    Marleen:

    Wat komt er toch weer veel op je pad!geniet van de laatste weken,en ik kijk uit naar een nieuw verhaal.
    Liefs Marleen.

  • 06 September 2014 - 13:59

    Marieke:

    Nice story maat!!! Geniet nog ff daar!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 13016

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 18 September 2014

Panama y Colombia!!

14 September 2013 - 31 December 2013

Costa Rica y Cuba

Landen bezocht: